poniedziałek, 10 września 2012

Raz z górki, raz pod górkę.

Zostałam ostatnio przez was pochwalona, że mi się tyle rzeczy udaje, że trzymam się planu, itd, a tu w weekend klapa. W piątek wydarzyło się kilka niekoniecznie przyjemnych rzeczy, sobota i niedziela też za wesołe nie były. Odkryłam też źródło swoich niepowodzeń - nie wiem,czy tak to się mówi,ale zajadam stres. Tak, zgadza się, zawaliłam weekend totalnie. Nie robilam nic - mało czytałam, nie ćwiczyłam, mało się uczyłam angielskiego, jadłam dużo śmieci. Dodatkowo odkryłam (dzięki Marthcie Em z tego bloga), że moja dieta jest okropna i postanowiłam ułożyć nową (z pomocą forum sfd).

Dzisiaj jest już dobrze, pozbierałam się do kupy, dałam sobie wycisk na treningu, postanowiłam skupić się tylko na moich celach, nie myśleć o niczym innym, nie przejmować się. Niby fajnie,ale z drugiej strony boję się, że przy następnej okazji znowu zawalę.

Przyszła paczka ze zrobsobiekrem.pl
Teraz moje zapasy wyglądają tak:
-olejki: rycynowy, awokado, makadamia, arganowy i tamanu
-kwas migdałowy
-kwas hialuronowy 1%
-spirulina
-korund kosmetyczny

Zrobiłam sobie tonik z kwasem migdałowym wg przepisu (tutaj). (bardzo dziękuję autorce bloga) Ale strasznie się namęczyłam ze zrobieniem odpowiedniego pH.
Natomiast więcej o pielęgnacji twarzy możecie poczytać tutaj - świetny blog, mnóstwo przydatnych informacji -polecam :)

Moja pielęgnacja twarzy wygląda teraz następująco:
-do mycia twarzy stosuję OCM z olejkami makadamia lub awokado (bez rycynowego,bo mnie zapychał)
-krem z filtrem 50+ rano, Babydream
krem z filtrem 50+ 
-nie używam wody z kranu (używam wody mineralnej lub przegotowanej)
-gdy nie wychodzę z domu, to smaruję twarz innymi olejkami, np. arganowym, tamanu
-okolice oczu smaruję maścią z wit. A (że niby walczę ze zmarszczkami, hłe hłe :D nie no, tak na poważnie, jeśli chodzi o profilaktykę, polecam ten post, pozdrowienia dla Huriji :)
krem nawilżający
-jeśli chodzi o kremy nawilżające, to stosuję również Babydream (tylko różne rodzaje są, ja stosuje zamiennie)
-raz w tygodniu robię maseczkę z alg
-raz na ok. 1,5 tygodnia robię peeling z korundu (nie wiem czy tak to się odmienia)

Zrobiłam zdjęcia twarzy, za jakiś czas pokaże efekty, jeśli jakiekolwiek będą. :)

Pozdrawiam! :)

11 komentarzy:

  1. Też kocham oleje :D mam pytanko odnoście kremów, czy Cie zapychają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) Ale po tym żółtym bardziej się świecę i on ogólnie wolniej się wchłania:) Lubię rossmanowskie kosmetyki, szczególnie te dla dzieci :)
      Z tego,co zauważyłam, zapychał mnie olej rycynowy. Bardzo dobrze działa na mnie za to arganowy i makadamia, a tamanu mam od dzisiaj dopiero, także nie wiem,bo użyłam go pierwszy raz :D

      Usuń
  2. Olejków używam do włosów, ale nigdy nie stosowałam do twarzy... Dla mnie to ciekawostka.
    Kryształki korundu? o to chodzi przy peelingu? Słyszałam, że to poprawia stan cery zwłaszcza problemowej. Tak przynajmniej twierdzi kosmetyczka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do włosów też używam,ale ostatnio przesadziłam i chyba zostawię to olejowanie. A co do olejków do twarzy - polecam jak najbardziej:)
      Tak, tak, chodzi o kryształki korundu. Taki peeling złuszcza martwy naskórek z twarzy,ale trzeba uważać, bo jak się ma bardzo wrażliwą skórę, to może zaszkodzić. Ja po takim peelingu łuszczę się ze dwa dni xD
      Ogólnie sama interesuję się tym wszystkim dopiero od niedawna, dlatego nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat,dlatego polecam ci ten spis blogów, gdybyś była zainteresowana peelingami lub olejami do twarzy: http://ceromaniaczki.blogspot.be/

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Już trzeci raz piszę ten komentarz i za każdym razem mi znika po napisaniu (to pewnie dlatego, że po ciemku i wciskam jakiś newralgiczny klawisz :-) Mam nadzieję, że nie wyświetlą się wszystkie wersje tego komentarza.

      Też stosuję olejowanie włosów i najlepiej służą mi produkty SESA i VATIKA. Obawiam się metody OCM, bo nie chciałabym aby mnie "wysypało". Chętnie będę się dowiadywać więcej o Twojej pielęgnacji

      P.S. Czy komentarz z linkiem (na moim blogu) można opublikować, czy był "prywatny"? Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

      Usuń
    3. Heh, wyświetlił się jeden, także nie masz się czego obawiać xD O Sesa słyszałam wiele dobrego,ale przyznam szczerze,że wydałam sporo pieniędzy to na zrobsobiekrem, to na hantelki, jakieś inne duperele do włosów, kremy, itd. i stwierdziłam, ze z tym Sesa muszę poczekać (i z niektórymi innymi rzeczami również xD), bo chcę mieć trochę pieniędzy na "nagłe zachcianki" na studiach :)

      A ostatnio przesadziłam z olejowaniem i mimo, że dokładnie spłukałam, to mialam i tak tłustawe włosy i musiałam umyć drugi raz, a wiem,że to prowadzi do przesuszenia włosów, więc na razie zostane przy masce, odżywce, wcierce i ewentualnym olejowaniu końcówek.

      No mnie wysypało,ale nie wiem czy to konkretnie po OCM, czy to wina olejku rycynowego (to najbardziej prawdopodobne) czy tego, że byłam przed okresem (to też ma duży wpływ u mnie). Faktem jest, że po odstawieniu rycynowego, ograniczeniu drapania/dotykania/wyciskania i stosowaniu lżejszych olejkow widzę poprawę. :)

      Możesz publikować,bo to nie jest link do mojego konta na chomikuj, tylko stamtąd po prostu sama pobierałam tego pdfa, także kto chce może korzystać :)

      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Stosujesz tylko ten olejek z awokado czy z czym go łączysz? Na wacik czy jak :D ? Do OCM się przymierzam. Mam olejek jojoba i chcę jutro spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, na początku mieszałam z oliwą z oliwek i z olejkiem rycynowym,ale olejek rycynowy mnie zapychał. A teraz używam samego olejku awokado(aplikuję trochę na dłonie, rozcieram go i potem rozsmarowuję na twarzy), z tym że przestrzegam też tych zasad typu przykładanie bardzo ciepłego ręcznika(lub szmatki muślinowej) do twarzy, powtarzanie minimum dwukrotnie i zamykanie porów chłodną wodą. Szczerze mówiąc za mało się na tym znam,żebyś mogła polegać na moich doświadczeniach, dlatego wkleję ci to:
      http://www.youtube.com/watch?v=5jpSi8iqEqk&feature=g-vrec
      http://www.youtube.com/watch?v=PdFFKZDy7os&feature=plcp
      Ogólnie moja przygoda z OCM zaczęła się od filmików autorstwa tej kobiety,dlatego polecam jej posłuchać,bo widać, że się na tym zna :)

      Usuń
  4. Powodzenia w treningach :) I czekamy na "twarz PO" ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Rycynowy nie najlepszy również dla mnie - u mnie sprawdza się oliwa z oliwek do OCM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, oliwa jest super :D Zresztą - oliwa z oliwek to w sumie do wszystkiego się nadaje :D

      Usuń