poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Wyznacz swoje cele, czyli od czego zacząć?


Aby było mi łatwiej, wyznaczę sobie moje ogólne cele. Powiedzmy, że czas ich realizacji to początek nowego roku, czyli 1 stycznia 2013. Ważne jest też, aby cele były REALNE. 

CELE: 
  1. Schudnąć 15 kg.
  2. Poprawić kondycję ciała, skóry, włosów.
  3. Uzyskać wysoką średnią (dopiero idę na studia także będzie ciężko)
  4. Oszczędzić 500zł.
  5. Przeczytać ok. 20-30 książek (podobno przeciętny Polak czyta 4 książki miesięcznie, ale książki, które ja czytam mają zazwyczaj ok. 400-500stron, więc tyle wystarczy) 
  6. Rozwijać swoje hobby – rysowanie. 
  7. Spędzać czas bardziej aktywnie.
  8. Zrobić szpagat.
  9. Podszkolić angielski
  10. Nauczyć się drugiego języka.  
Oczywiście takie cele należy przemyśleć, wiadomo, że możemy zmienić zdanie, itd.
Zajmijmy się teraz szczegółowo celem pierwszym – schudnąć 15 kg.
Jest to oczywiście luźny cel, tzn. schudnę 14 -ok, schudnę 17 - też się nie obrażę. :) 
Aby to osiągnąć muszę wykonać pomniejsze cele:

  1. Pić 1,5 litra wody dziennie.
  2. Ograniczenie słodyczy do 1 słodkości w tygodniu, potem całkowita eliminacja.
  3. Zero soli. Zero cukru.
  4. Dużo warzyw, owoców.
  5. Mniej śmieciowych węglowodanów, umiarkowana ilość białka.
  6. Realizować plan treningowy.
  7. Cardio 4x w tygodniu.
  8. Ważenie co miesiąc.
  9. Pomiary co 2 tygodnie.
  10. Regularność posiłków (5 dziennie)
  11. Podejmować wyzwania.
  12.  Pić herbaty zielone, czerwone, białe.
  13. Pokonać lenia ;D
  14. Być pozytywnie nastawioną i zmobilizowaną!

Moja historia odchudzania jest długa niczym 100 rolek papieru toaletowego. Wszelkie moje próby kończyły się efektem jojo i rozregulowanym metabolizmem z czym walczę do dziś, dlatego bardzo wolno spadają mi kilogramy. Do tego wszystkiego dorzucę jeszcze pro anę, która na szczęście nie usidliła mnie do końca, aczkolwiek wciąż siedzi gdzieś w głowie i co jakiś czas się uwalnia, aby mnie podręczyć psychicznie, choć teraz sobie z tym radzę i nie poddają się pokusie powrotu do przeszłości. Póki co, zdrowie stawiam na pierwszym miejscu i cieszy mnie to bardzo. Powiem wam, że jest to bardziej opłacalne niż kombinowanie i unikanie działania i wysiłku. 

A wy? Macie jakieś cele? Zapuścić włosy, schudnąć, zacząć biegać, nauczyć się grać na gitarze? Jestem ciekawa, bo może znajdzie się coś, co będę mogła od was podpatrzeć :D 

1 komentarz:

  1. Schudnąć 15 kg i nie zrazić do siebie ludzi :))))))

    Życzę Ci powodzenia i na pewno będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń