poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Herbaty - eliksiry szczęścia.

Skąd taki tytuł? Ano stąd, że herbaty, o ktorych zaraz będzie mowa, mają tyle mega pozytywnych właściwości, że regularne ich picie z pewnością uczyni was szczęśliwszymi. Nie będę wypowiadać się na tematy, o których nie mam bladego pojęcia, dlatego zajmę się jedynie podstawowymi rodzajami herbat, które ja piję. :) Picie tych herbat jest jednym z pomniejszych celów, które pomogą mi schudnąć, zadbać o zdrowie, ciało, samopoczucie i formę.


 
HERBATA ZIELONA
Chyba najpopularniejsza ze wszystkich herbat, choć moim zdaniem nie najlepsza. Dostępna w różnych wersjach smakowych, moja ulubiona to z owocem pigwy.
Właściwości:  
-zawiera duże ilości witamin (między innymi C, K, E) i minerałów.
-działa doskonale na układ krwionośny regulując ciśnienie.
-zapobiega powstawaniu kamieni w nerkach i wątrobie.
-chroni przed reumatyzmem a także zmniejsza jego natężenie.
-dzięki działaniu antybakteryjnemu sprawdza się jako substancja wspomagająca w leczeniu chorób o podłożu zapalnym (grypa).
-przeciwdziała wylewom i zawałom serca.
-obniża poziom cholesterolu.
-wspomaga proces trawienia
-likwiduje wolne rodniki.

HERBATA BIAŁA
Osobiście moja ulubiona (szczególnie z płatkami róży).
Moim zdaniem ma najlepszy smak,ale to już kwestia gustu.
Właściwości:
- zawiera dużo witaminy C oraz kofeiny
-ma działanie orzeźwiające
-wspomaga koncentrację.
-redukuje napięcie i stresy
-pobudza lepiej niż kawa
-posiada najsilniejsze właściwości antyoksydacyjne  i antymutagenne (zmniejsza ryzyko powstawania zmian nowotworowych w komórkach) ze wszystkich znanych herbat, trzy razy większe niż zielona herbata.
-zawiera polifenole, chroniące organizm przed atakiem wolnych rodników, które są odpowiedzialne za proces starzenia się organizmu.
Biała herbata zawiera aż 47% polifenoli , to znacznie wiecej niż zielona, która ma ich 20%. Jedna filiżanka białej herbaty zawiera tyle polifenoili, ile 12 szklanek soku pomarańczowego. Dlatego nazywana jest często „eliksirem młodości”.  

CZERWONA HERBATA
Ta herbata smakuje mi chyba najmniej, jednak mimo wszystko nie jest wcale zła. Tak jak mówiłam - kwestia gustu. :) Choć przyznam, że pałam do niej sympatią ze względu na te odchudzające właściwości xD  
Właściwości: 
-wspomaga ona pracę wątroby
-obniża poziom cholesterolu
-oczyszcza organizm
-pobudza procesy trawienne
-wzmacnia organizm
-dzięki regularnemu spożywaniu wpływa na spadek masy ciała. Co ciekawe działa ona jedynie na zbędne pokładu tłuszczu powodując naturalny proces odchudzania.
-pomaga w trawieniu
-stymuluje pracę wątroby.
-jej spożycie pozwala obniżyć poziom alkoholu w krwi (o 0,45 promila w ciągu dwóch godzin)
-przywraca też utraconą jasność umysłu
-poprawia też samopoczucie

Warto pić regularnie wyżej wymienione herbaty, szczególnie liściaste, ze względu nie tylko na ich smak, lecz przede wszystkim dlatego, że jest to zdrowe i korzystne. Niemniej jednak warto czasem skusić się na jakąś herbatkę smakową, np. cynamonową, karmelową lub malinową:) Swego czasu bardzo lubilam tego typu herbatki i do tej pory mam sporą kolekcję w domu.

Źródła: zdjęcia wzięlam z google grafika, natomiast informacje o właściwościach zaczęrpnęłam ze stron: herbatazielona.com.pl oraz eherbata.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz